Do zadań sekcji organizacyjnej należy w szczególności:
1. W zakresie spraw organizacyjnych:
- prowadzenie spraw w zakresie funkcjonowania Centrum;
- opracowywanie zarządzeń Dyrektora Centrum wynikających z zakresu działania Centrum;
- prowadzenie rejestrów aktów prawnych rady i zarządu wpływających do Centrum;
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
- czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków;
- prowadzenie rejestru wydanych pieczątek w Centrum;
- prowadzenie rejestr umów wychodzących z sekcji;
- prowadzenie książki kontroli;
- nadzór nad prawidłowością ustalania regulaminów wewnętrznych Centrum;
- obsługa sekretariatu Centrum;
- przyjmowanie i nadawanie korespondencji;
- zamówienia publiczne;
- realizacja świadczeń;
- przygotowywanie wyjazdów służbowych pracowników Centrum;
- sporządzanie projektów umów cywilno-prawnych dotyczących działalności Centrum;
- nadzór nad prawidłowością zamówień publicznych,
- zakup pieczęci urzędowych i pieczątek pracowniczych;
- prowadzenie i aktualizowanie BIP Centrum;
- prowadzenie i aktualizowanie strony Centrum;
- obsługa tablic informacyjnych w Centrum;
- prowadzenie składnicy akt – archiwum;
- umawianie interesantów z Dyrektorem Centrum,
- kierowanie dekretowanej przez Dyrektora korespondencji do właściwych pracowników,
- organizacja narad i spotkań organizowanych przez Centrum
2. W zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Centrum;
- prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników Centrum;
- nadzór i kontrola nad wykorzystaniem urlopów pracowniczych pracowników Centrum;
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem pracowników Centrum;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją staży i praktyk w Centrum;
- wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu;
- nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy;
- prowadzenie spraw dotyczących badań okresowych oraz szkoleń BHP pracowników Centrum;
- sprawdzanie pod względem merytorycznym wniosków pracowników Centrum o dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych;
- wydawanie upoważnień;
- organizacja naborów na wolne stanowiska;
- organizacja służby przygotowawczej;
- nadzór nad terminami wykonywania ocen okresowych pracowników.
3. W zakresie spraw ogólnogospodarczych i administracyjnych:
- prowadzenie gospodarki pomieszczeniami biurowymi i gospodarczymi Centrum;
- zamawianie prasy oraz innych wydawnictw;
- zapewnienie należytej czystości w pomieszczeniach biurowych oraz gospodarczych Centrum;
- zakup i wydawanie materiałów biurowych oraz środków czystości;
- zapewnienie funkcjonowania łączności telefonicznej oraz transmisji danych