Do zadań i odpowiedzialności Głównego Księgowego należy w szczególności:
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o finansach publicznych;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów o rachunkowości;
- nadzór nad realizacją zadań przez sekcję finansowo-księgową;
- zapewnienie prawidłowej organizacji pracy sekcji finansowo-księgowej;
- nadzór nad pracownikami sekcji finansowo-księgowej;
- wykonywanie innych poleceń Dyrektora.
Do zadań sekcji finansowo-księgowej należy w szczególności:
- obsługa finansowo-księgowa Centrum;
- obsługa finansowo-księgowa rachunków wyodrębnionych do prowadzenia operacji finansowych ze środków PFRON, EFS oraz innych programów realizowanych przez Centrum;
- dokonywanie operacji finansowych związanych z wypłatą należnych świadczeń i dofinasowań klientom Centrum;
- ewidencjowanie, rozliczanie i kontrolowanie operacji finansowych Centrum;
- bilansowanie potrzeb z zakresu pomocy społecznej, pomocy osobom niepełnosprawnym i pieczy zastępczej;
- sporządzanie sprawozdań finansowych;
- sporządzanie wniosków o dokonanie zmian w planie wydatków Centrum;
- opracowanie projektów budżetu Centrum poprzez uwzględnienie potrzeb rzeczowych i finansowych dotyczących realizowanych zadań;
- bieżąca analiza wydatków i dochodów budżetowych realizowanych przez Centrum;
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń należności i zobowiązań;
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora Centrum dotyczących polityki rachunkowości;
- ewidencja środków trwałych i pozostałego wyposażenia oraz zmian w tym zakresie; zapewnienie terminowości ściągania należności oraz dochodzenie rozliczeń spornych oraz spłaty należności;
- kontrola finansowa w powiatowych jednostkach pomocy społecznej oraz w jednostkach i instytucjach realizujących na zlecenie powiatu zadania z zakresu pomocy społecznej, pieczy zastępczej oraz rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych;
- windykacja należności oraz przygotowanie dokumentacji finansowej do egzekucji;
- przygotowanie zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji w Centrum oraz nadzorowanie nad prawidłowością jej przeprowadzania;
- prowadzenie wewnętrznej polityki finansowej zezwalającej na realizację zadań w zakresie prawidłowego wydatkowania środków;
- planowanie, nadzór i kontrola przyznanych dotacji celowych na realizację zadań zleconych na podstawie umów zawartych przez Powiat Gryfiński w jednostkach nie zaliczanych do sektora finansów publicznych, na świadczenie usług w zakresie pomocy społecznej, pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy oraz rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych;
- prawidłowe naliczanie i sporządzanie listy wypłat wynagrodzeń pracowników Centrum;
- prawidłowe ustalanie i opłacanie zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne osób zatrudnionych;
- sporządzanie dokumentacji niezbędnej na potrzeby rozliczeń ZUS, Urzędu Skarbowego;
- prowadzenie ewidencji VAT, sporządzanie miesięcznych informacji VAT oraz jednolitych plików kontrolnych i przekazywanie ich do Startowa Powiatowego w Gryfinie celem rozliczenia podatku VAT przez powiat gryfiński, a także terminowe odprowadzanie podatku VAT należnego na wyodrębniony rachunek bankowy powiatu gryfińskiego;
Pracownicy sekcji:
Głowny Księgowy: Beata Makowska - pok. 8, tel. 91 4162013, 91 4162017, 91 4045504, wew. 108
Starszy Księgowy: Kamila Lacek - pok. 10, tel. 91 4162013, 91 4162017, 91 4045504, wew. 110
Inspektor: Małgorzata Płoch - pok. 9, tel. 91 4162013, 91 4162017, 91 4045504 wew. 109